Udtalelser fra tidligere klienter
“Vi kom 3 ledere og var alle lige uvidende om heste – vi var jævnbyrdige og der var ingen forventninger eller krav til hinandens præstationer. Det gjorde det ufarligt at arbejde med sit personlige lederskab sammen med sine kolleger: Hvis ikke det lykkedes os at lede hesten, så kunne vi jo bare sige, at det var fordi, vi ikke havde forstand på heste! Men vi var nu godt klar over, at hestens reaktioner på vores lederskab ikke var ukendte for os – de mindede en hel del, om de reaktioner vi også ser i vores relationer til mennesker, vi leder i hverdagen. Vi har fået et fælles sprog for de reaktioner: “Det er en Kyndil”.
Driftschef Lars Mortensen, planlægningschef Niels Toft Thomasen og kørselschef Ejner Sørensen fra OK A/S, om arbejdet med hesten Kyndil
“Dette har været én af de bedste investeringer, jeg har gjort. En spændende, udfordrende og innovativ dag i noget af Danmarks smukkeste natur og et nøje planlagt program, hvor vi fik tid til at tale om værdier, der har betydning for os selv og for os alle”.
Mads Dalsgaard, Adm. Direktør og Partner, SHIP-LOG A/S
”Vi fik gennemarbejdet vores projektledelsesstrategi og kom hjem med et rigtig godt grundlag, som vi nu kan arbejde videre med. Samtidig var det en dag, hvor det var legalt at puste ud og trække vejret i naturen i Mols Bjerge. Havde vi været på et konferencecenter, var folk gået hjem, da det formelle program sluttede kl. 21.00. Men her valgte folk, at blive siddende rundt om bålet – det var godt at se, og det siger meget om relationerne i vores afdeling”.
Christian Krogh Nielsen, Manager, Control & Auxiliary Power, Nacelle, Power & Handling, Vestas
“Jeg vil anbefale Louise, fordi hendes gåpåmod og nysgerrighed har hjulpet mig gennem et langt traume-orienteret forløb. Hun har været – og er stadig – en god, solid støtte og en ekstremt dygtig fagperson. Jeg har fået hjælp til at identificere, mærke og sætte ord på følelser, som jeg ikke kunne før. Hvis du leder efter en fagligt dygtig psykolog, som også er enormt rar og god at være i svære følelser med, så er Louise et rigtig godt valg.”
Anne
“Vi opsøgte Louise, fordi hun arbejder med heste i hendes terapiform og vores datter elsker heste – det viste sig at være en fantastisk indgangsvinkel. Louise er et meget tillidsvækkende og inspirerende menneske, og rammerne omkring hende, både i den smukke natur på Mols og på klinikken i Aarhus, skaber ro og tryghed.
Forløbet har givet os en klar forståelse for, hvorfor vores datter reagerer anderledes i visse situationer, og har samtidig givet os og skolen brugbare redskaber til, hvordan vi bedst kan hjælpe vores datter med hendes udfordringer.
Vi kan på det kraftigste anbefale Louise – uanset om ens barn interesserer sig for heste eller ej.”
Camilla & Kasper
“Jeg opsøgte terapi hos Louise, fordi jeg var kørt fast og havde svært ved at finde en psykolog, der virkelig forstod mig, det jeg oplevede, og de symptomer jeg stod med. Jeg fik anbefalet Louise af en ven, som selv havde været igennem et meget givende terapiforløb hos hende, og ganske rigtigt var der allerede fra første møde en god kemi og en klar følelse af at være i trygge hænder.
Det, jeg særligt har fået ud af forløbet, er en langt større forståelse for mig selv og for, hvad der ligger bag mine reaktioner. Louise var hurtig til at hjælpe mig med at afklare, om mine symptomer udsprang af stress, angst eller en kombination, og vi kunne dermed arbejde målrettet med det, der reelt udløste dem. Jeg har fået konkrete redskaber, som jeg stadig bruger i min hverdag.
Jeg har oplevet samarbejdet som meget nærværende, trygt og tillidsfuldt. De særlige rammer med naturen og sågar at arbejde med Louises heste har haft stor betydning for mig og har givet terapien en dybde og ro, som jeg ikke tidligere har oplevet.
Jeg vil anbefale Louise, fordi hun kombinerer høj faglighed med en helt særlig evne til at møde mennesker dér, hvor de er. Forløbet har hjulpet mig til bedre at forstå mig selv, finde mere ro og skabe en hverdag, der fungerer, også når livet indimellem vælter. Jeg er dybt taknemmelig for den hjælp, jeg har fået. Af hjertet tak!”Mikkel Andersen
“Vores søn på 14 år og vi forældre har gået hos Louise i flere år ude midt i Mols Bjerge. Vi som forældre har sparret med Louise og fået yderst kompetent vejledning til vores rolle som forældre til et barn med ADHD og Aspergers. Vores søn har modtaget psykoeducation hos Louise og samtidig fået vendt alt mellem himmel og jord, herunder hans angst, hans overbelastning og hans ufrivillige skolefravær. Og ikke mindst det som Louise er fantastisk dygtig til: hans ressourcer og hans fremtidsdrømme. Hun har i den grad hjulpet ham med at sætte ord på, hvad der motiverer ham skolemæssigt, men også i livet generelt. Og hun har hjulpet med at formidle dette videre i systemet!
Det at lande i Mols Bjerge midt i smuk natur kan noget ganske særligt, både for vores søn, men også for os andre. Skuldrene sænker sig og vi slapper automatisk af. Vores søn kan have svært ved at koncentrere sig om snak i længere tid af gangen. Han udtrættes eller mister koncentrationen. Hos Louise kan han få lov at ride på én af hendes heste, mens de snakker. Han er med til at gøre hesten klar. Stille og roligt og allerede her begynder de at snakke. I starten blev han trukket rundt i folden og nu rider de afsted sammen på hver sin hest (Louise har fat i hans hest også). Nogle gange har det givet mening, at vi som forældre er gået med, andre gange har vi selv gået en tur i den skønne natur – begge dele skønt! Det at vores søn sidder på hesten og koncentrerer sig om at sidde, mærker hesten og er i bevægelse gør, at han også kan koncentrere sig om at snakke. Hans uro forsvinder og han forbliver som oftest fokuseret. Louise bruger sin viden om heste, hestens reaktioner og vores søns reaktioner på hesten som bindeled til mange af samtaleemnerne. Det hele foregår stille og roligt og helt naturligt og den fælles aktivitet har helt sikkert også bidraget til at Louise har fået skabt en god og tillidsfuld relation til vores søn, som gør at hun både kan skubbe lidt til ham, når der er behov for det, men også kan mærke når han har brug for emneskifte eller blot en lille pause.
Når vejret ikke lige har været til ridetur har vi siddet i Louises lille hyggelige terapihytte. Vores søn er glad for hunde og derfor er Louises hunde blevet inviteret med indenfor og har ageret terapihunde og derved højnet koncentrationen. Dyr kan bare noget!
Vi vil i den grad give både Mols Bjerge, hunde, heste og Louise vores varmeste anbefalinger – både vores søn og vi forældre har haft stor glæde af Louises store viden og skønne sted midt i naturen.”
Kasper og Pia
“Vi valgte at opsøge en psykolog, da Emma i 8.klasse fik en depression, som oveni autisme- og ADD diagnoser gav mange udfordringer i hverdagen. Louise har været fantastisk til at møde Emma lige der hvor hun var, både i forhold til depressionen, autismen og teenagealderen. Louise gav Emma psykoedukation og redskaber, som hun kunne bruge direkte i sin hverdag. Emma fik meget hurtigt en stor tillid til Louise, og vender mange små og store udfordringer fra sin hverdag med hende, som hjælper Emma med at forstå sine diagnoser, og dermed sig selv bedre. Da depressionen var overstået, valgte vi at fortsætte hos Louise. Der sker mange ændringer og udfordringer igennem et teenageliv, og Louise har været en meget vigtig brik i at Emma har haft et vellykket efterskoleår, nu går på gymnasium, og langt hen ad vejen selv kan klare de udfordringer der opstår. Hun er, med hjælp fra Louise, modnet, blevet mere selvstændig, har højere selvværd og har fået en stor tro på fremtiden. Som mor har det været uvurderligt at opleve hvordan Louise ”ser” Emma, hvordan hun møder Emma med tryghed og høj faglighed, og hvordan Emma anvender det hun lærer hos Louise. Emma blomstrer, og det har Louise medvirket til. Så vi kan ikke anbefale Louise varmt nok, til alle børn, unge og familier med diagnoser.
– Alle burde have en Louise i deres liv.”Emma og hendes mor

